Je bedrijf heeft ook een verhaal.

Content maken is je verhaal zichtbaar maken  

In een wereld vol likes, views en algoritmes lijkt het maken van content soms op een eindeloze race om aandacht. Maar achter elke succesvolle post, video of foto schuilt iets veel krachtigers, je bedrijf.  Want laten we eerlijk zijn, wat blijft je bij? Precies, het visuele aspect wat herkenning oproept of een interesse vult.  

Waarom is je verhaal belangrijk? 

De wereld zit vol met bedrijven, merken en producten. Hoe zorg je ervoor dat jij opvalt? Het antwoord is simpel: door je verhaal te vertellen. Mensen kopen niet zomaar een product of dienst; ze kopen het verhaal, de emotie en de verbinding die daarbij hoort.  

Een goed verhaal maakt je menselijk. Het laat zien wie je bent, wat en waarom je iets doet. Het zorgt ervoor dat mensen blijven hangen. Wat ervoor zorgt dat mensen je onthouden, in deze snelle digitale en scroll-tijdperk, is een sterke visuele hook. Als je die hebt gevonden, dan blijven mensen kijken en vergeten ze je minder snel. En dan kom ik weer op het volgende: vertrouwen.  

Klanten willen zich herkennen in jouw verhaal en overtuigd worden. En dat doe je zeker niet door iets keihard te verkopen. Ze komen wel naar je toe, mits je daarop inspeelt.  

Elk bedrijf heeft een verhaal 

Ik hoop niet dat je nu denkt: “Maar mijn bedrijf is niet zo spannend, ik heb geen verhaal.” Want elk bedrijf heeft een verhaal. Zelfs een alledaagse taak, zoals het maken van een product of het uitvoeren van een dienst, kan een mooi verhaal worden als je het op de juiste manier vertelt. Wees creatief en denk out of the box! 

Wat ik zelf denk is dat er een paar aspecten erg belangrijk zijn in het maken van content, namelijk gebruik emoties. Dus denk aan humor, ontroering of maak iets krachtig. Wees jezelf, wees consistent en iets waar ik al helemaal voor sta: maak het visueel! 

Vergeet dit niet! 

Maak behind the scenes. Dit zorgt voor herkenning. Mensen houden ervan om te kijken hoe het achter de schermen gaat.  

Deel ook je klantverhalen en de reviews. Dit is namelijk ook content!  

Neem interviews af van je werknemers! Hoe vinden zij het om voor bedrijf x te werken? Dit zorgt ook voor herkenning, maar ook om eventueel mensen te werven. Laat het niet alleen in vacature teksten lezen dat jullie een vet bedrijf hebben. Maar laat de mensen spreken die daadwerkelijk bij jullie werken! Gaan we weer: Maak. Het. Visueel. 

Jouw verhaal begint hier  

Verhalen verbinden, inspireren en laten zien wie je bent. Zorg dat je zichtbaar bent. En natuurlijk moet ik mijzelf ook promoten dus hier gaan we: wil jij je bezig houden met waar je goed in bent? Dus het runnen van jouw bedrijf?  

Dan zit je hier goed! Want dan neem ik graag je content uit handen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *